My weekend

Godkväll allihopa =)! Nu har jag kommit hem efter en helg inne i norrköping hos Isak, haft det riktigt trevligt måste jag säga. I lördags kväll var vi ute och åt med några vänner och hade det jättetrevligt, och idag har vi bara slappat och kollat på film. Såg en underbar film som hette "The Blind side" och handlade om en svart kille i USA som blev omhändertagen av en vit familj och blev en otroligt framgångsrik amerikansk fotbolls spelare. Jag har väldigt svårt att se sådana där filmer och jag fällde en och annan tår när man får höra och se hur den här killen har växt upp och hur orättvist och grymt livet verkligen kan vara för vissa i världen, hur långt en människa kan gå om han bara får chanse. Det får en verkligen att öppna ögonen och vilja bli en bättre medmänniska. En film jag verkligen kan rekommendera!

Imorgon är det arbete igen, börjar klockan tolv men ska först på promenad med min kära vän Amanda på morgonen, hoppas att det inte blir regn bara. Den här veckan är det ju påskvecka också, och det kommer säkert att märkas på jobbet, kommer nog att sälja många tårtor och marsipanfigurer skulle jag tro, och hoppas.
Men nu är det läggdags så ni får sova så gott!/Jennifer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0