The time that has been given us...




Jag har tänkt mycket på det den här morgonen, fråga mig inte varför, jag har väl helt enkelt fått ett grubblarsjunk. men tänk om inte morgondagen hade kommit, vad har jag då gjort min sista dag i livet? Har jag gjort något bra med den? Ofta är svaret nej, för man tänker aldrig så, att denna dag skulle vara min sista. Man går där, försöker få dagen att gå i väntan på en bättre dag, man går till skolan, kommer hem, sätter sig och häckar framför tv:n eller är med pojkvännen, men man gör inte så mycket.
Nu skulle man säkert bli helt galen om man gick omkring och trodde att världen skulle gå under hela tiden, men vad gör man egentligen med den tid man har? Tar man verkligen tillvara på den på bästa sätt eller låter man den bara gå som om tid är allt man har här i världen, jag vet att jag är en av de sistnämnda.

Man kanske skulle börja ta tillvara på den mer, vara mer tacksam för att man faktiskt har den här dagen och göra den till en bra dag, inte medelmåttig eller dålig, utan till en väldigt bra dag.
Jag tänker på alla de som det här faktiskt är verklighet för, de som inte har all tid i världen och faktiskt vet om det, de måste tycka att vi är värsta slösarna som bara går där utan att egentligen göra något bra med vår tid, med vårt liv.
Man tänker att man gör väl sitt bästa, men är det verkligen sanning, gör man verkligen allt man kan för att få en bra dag och ett bra liv, eller är vi för lata och bekväma?

Usch vad luddigt det där låter, men det är vad som rör sig i mitt huvud för tillfället. Jag ska iallafall gör allt för att detta ska bli en bra dag.
Puss och kram/ Jennifer

Kommentarer
Postat av: Erica,

ibland blir man lite grubbelsjuk, men det är bara nyttigt ;P

2009-01-29 @ 09:50:50
URL: http://donotpanic.blogg.se/
Postat av: teddy

Mycket bra och välskriven text.

Det är så lätt att bortse från bra dagar och så fort något negativt händer - så vänder man på det hela och tycker att hela livet är pest och pina.

Mångaav oss har det otroligt bra.

2009-01-29 @ 20:05:35
URL: http://caitlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0