2/5- 08 Första dagen i stockholm =)


Den första dagen tog vi det ganska lugnt. Vi kom upp till stockholm vid halv två och gick då först till hotellet. Det var ganska svårt att hitta till en början men vi använde kartan som min kära farmor hade skickat med oss och då hittade vi. Det var ett jättefint hotell precis vid hötorget i stockholm och personalen var jättetrevlig, jag antar att man redan hunnit bli lite arbetsskadad för man följde nyfiket receptionisternas arbete för att se hur och vad de gjorde =). Efter att vi checkat in och instalerat oss på hotellet gick vi ut och åt lunch, det hade varit en ganska jobbig tågresa eftersom att vi inte hunnit äta så mycket innan och därför var vi båda jättehungriga. Vi gick till ett ställe som hette Kungshallen och som också låg precis vid hötorget, det var ett ställe med massa olika små lunchrestauranger och vi gick till ett litet ställe som hette Texas Burger, det var den absolut godaste hamburgaren jag ätit!
                                                                                  Kungshallen (dålig bild)

Efter att vi ätit gick vi tillbaka till hotellet och kollade lite på tv och vilade oss. Det var ett ganska litet hotellrum men väldigt mysigt, och med utsikt över deras vinterträdgård där de också serverade frukosten.
image16

                                                                                        Frukostmatsalen


På kvällen gick vi till gamla stan där vi åt på en mysig Italiensk krog, lite halvtaskig mat om ni frågar mig, men det dög. Så den första dagen på vår resa tog vi det altså väldigt lugnt, och hade det bara jätteskönt =)

Min älskling är hungrig =)  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0