Hälsingland resan: Torsdagen 19 Juni 2008


Glömde kameran, så det här är en bild från internet.


Jag gick upp vid sju (vaknade fyra!) för att hinna packa det sista och sedan göra mig iordning för resan. Sedan tog jag bussen in till stan och gick först till Isak<3 för att lämna packningen och umgås lite innan jag skulle ha körlektion. Körningen gick för övrigt jättebra! Vi körde rondell och lite sådant och det gick faktiskt mycket bättre än både jag och min körskolelärare hade trott. Efter lektionen åkte jag tillbaka till älsklingen och hjälpte honom packa det sista och seda nfick vi skynda till tåget som gick vid halv ett. Det blev ganska stressigt eftersom att spårvagnen var sen, men vi hann med det iallafall. Dock hann vi inte köpa något med oss att äta eller dricka, så den 6 timmar låmga resan upp blev väldigt jobbig.

När vi kom upp till Vallsta så hämtade Isaks moster Lena oss på stationen och körde oss hem till deras lilla gård. Och jösses vilket landskap det är där uppe! Jag som är van vid platta slätter och åkrar tappade nästan andan när vi körde där, med älven och bergen på ena sidan och på andra sidan var det kullar och berg och skogar. Jättefint verkligen! Skit att jag glömde kameran hemma.

När vi kom fram till deras hus som ligger i en liten by som heter Karsjö så blev vi jätte varmt välkommnade och äntligen fick vi en bit mat i magen =). Efter det gick vi och kollade på huset, och den äldsta kusinen, Kajsa, visade sina två hästar.
De var verkligen jättetrevliga allihopa så det var inget att oroa sig för egentligen. Och den yngsta kusinen, Sofia, var bara såå söt! Hon hängde efter mig hela helgen och ville leka och sitta i mitt knä =).

På kvällen kollade vi på fotboll och sedan en film som gick på tv:n, sedan gick vi och lade oss. Sov jättegott för övrigt =)/ jennifer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0