3/5- 08 Andra dagen i stockholm =)

På lördagen gjorde vi däremot mer. Vi vaknade vid halv nio och gjorde oss iordning för att gå ner till frukosten, det var en jättevacker matsal och jättegod frukost. Efter frukosten gick vi upp till rummet igen och planerade dagen. Vi bestämde att vi först skulle gå till armemuseet och sedan till Skansen eftersom att det var så fint väder. Isak min lilla snuttis är intresserad av armén och ska mönstra nu i helgen så han gick omkring där som ett litet barn på julafton. Själv var man väl inte riktigt lika entusiastisk, men det var faktiskt ganska intressant.


Hotellfrukost =)


Efter att ha varit på armemuseet tog vi en liten avstickare till Historiska museet, men det var inte alls så intressant som vi trott så vi tog bussen ut till Skansen. Det var verkligen jättetrevligt, vi hade ett kort som gjorde att vi hade fri entré på Skansen, Gröna Lund m.m. så det var riktigt bra. Vi gick till Skansen akvariet och kollade på alla djuren och sedan gick vi och åt lunch.
image19
Söt babian unge på skansen =)

När vi varit på Skansen ville Isak till Gröna Lund också, jag är inte så mycket för karuseller och sånt och han ville inte åka något utan mig, men eftersom vi hade fritt inträde så bestämde vi oss för att gå in och spela lite på spelen de har. Älsklingen ville vinna en sån där stor chokladkaka så vi gick till ett chokladhjul, och tror ni inte att han vann eller? Jo det gjorde han, så sen var han glad resten av dagen också. Efter det bestämde vi att vi skulle åka tillbaka till hotellet så det gjorde vi.
image20

Älsklingen med vår vinst =)

Den sista kvällen gick vi till en jättefin restaurang vid drottninggatan som serverade jättegod mat! Vi hade jättetrevligt verkligen och jag är så glad att vi äntligen kom iväg på den här resan =), nu längtar jag bara tillbaka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0