Dejt hysteri!



Jag har ju varit väldigt lyckligt lottad som hittat en pojke som jag verkligen älskar så det här med dejting är ju kanske egentligen inte riktigt det hetaste ämnet i min värld för tillfället, men nu när man har varit ledig lite så har det ju blivit en hel del tv tittande. Och jag har kommit fram till att det är total dejting hysteri på tv för tillfället, har ni också märkt det. Det finns de amerikanska produktionerna som Bachelor/ Bachelorette, Date my ex: Jo and Slade, A double shot of love whit the Ikky twins, Momma´s boys, How to find a husband m.fl. och dessutom alla de svenska produktionerna som Ensam mamma söker, Bonde söker, Frusna män söker, och jag har säkert missat en hel del. Jag måste säga att en del av de här programen kollar jag faktiskt också på, för det är ganska så underhållande, men jag undrar hur det kommer sig att det blivit så många serier om just att hitta sitt livs största kärlek genom tv! På något sätt verkar det ganska så desperat att flytta in hos någon med ett gäng andra för att försöka vinna personens hjärta, eller är det bara jag som är lite "old fashion" när det kommer till dejting kanske. Jag menar, kolla bara så många dejting sajter det finns nu för tiden, eller kontakt annonserna i tidningarna, eller de här speed dejting konceptet som verkar komma mer och mer, och ta det inte fel för för en del fungerar säkert det här, men jag tycker bara att det är sån hysteri över det hela. Och jag tycker att man ska vara mer försiktig med vem man träffar och var man träffar dem, det är kanske inte så konstigt att våldtäkts fallen och övergreppen har ökat eftersom att man kanske helt enkelt är lite för oförsiktig med vem man träffar. Sedan skyller jag förstås inte alla våldtäkter och övergrepp på dejting sajterna, jag menar... det finns avskum överallt, men det känns bara som att det kan vara ett bidrag till att det har ökat, det är helt enkelt lättare att hitta de här riktiga avskummen nu för tiden.
Nåja, det här är iallafall min åsikt om saken.
Vad tycker ni andra, råder det dejting hysteri? Ärdet positivt eller negativt?
Det skulle vara kul att höra andras åsikter om det här ämnet också =)Puss och kram/ Jennifer

Kommentarer
Postat av: Erica,

haha kunde inte ha sagt det bättre själv xD . Klart det är hysteri :P. Men det är väl för att det är sommar och folk gillar sommarförälskelser typ ^^

2009-07-06 @ 20:27:05
URL: http://donotpanic.blogg.se/
Postat av: Erika

sv: hehe okej, men du får i alla fall pengar ju :D

kram

2009-07-06 @ 20:28:27
URL: http://icanpikan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Fett snyggaste bloggen jag har sett hittils :)

2009-07-06 @ 21:29:08
Postat av: Andrea

förlåt namnet försvann till "fett snyggaste"

2009-07-06 @ 21:29:51
URL: http://icycold.blogg.se/
Postat av: yasmine sweet and true

tack nu är det klart kram

2009-07-06 @ 21:30:22
URL: http://yasminegill.blogg.se/
Postat av: Andrea

Varsågod! tack så mycket! Hoppas vi hörs av! God natt och sov gott! Kram

2009-07-06 @ 22:22:58
URL: http://icycold.blogg.se/
Postat av: Linda

jag är trött!

2009-07-06 @ 22:24:27
URL: http://ndail.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0