Självförtroende tjejer!

Jag har suttit och läst lite bloggar nu ett tag, jag orkade inte plugga mer =). Och jag har kommit fram till att en del av er har så otroligt dåligt självförtroende! Jag ska kanske inte komma och snacka sådär jättemycket om det kanske, eftersom att jag själv haft problem med det, men jag har faktiskt börjat få bättre nu, och ni anar inte hur mycket bättre man mår. Man måste inte älska sig själv, men man ska acceptera sig själv och sin omgivning som den är, det finns säkert saker man kan göra bättre och jag tycker definitivt att man ska ha som mål att göra det. Men ni får inte gå och gräva ner er för sådana saker som kanske egentligen inte är så farliga.

Vi lever i en mycket utseende fixerad värld, det finns inget vi kan göra åt. Men ni måste förstå att alla är vi unika och vackra på våra egna sätt. Man kanske inte har utseende som en fotomodell eller en vacker hollywoodskådis, men vi kan vara vackra på andra sätt också. Genom att vara glada, omtänksamma och trivas i oss själva kan få vem som helst att bli vacker. Iallafall enligt mig, och ni tjejer... jag vet inte hur många gånger jag har hört den gamla visan att man måste ändra sitt utseende och bli mer häftig för att killarna ska falla för en... men om killarna inte faller för den ni egentligen är (och framförallt vill vara) vad är han då att ha egentligen =), en dag kommer ni att hitta någon som tycker om er precis som ni är coh då kommer ni att ha det underbart! =). Jag hoppas att ni tjejer därute som verkligen mår dåligt för att ni inte tror att ni duger ska ta sig en funderare och se till de saker ni faktiskt duger till, ni kanske är en riktigt bra kompis, ni kanske är en stor fotbollstjärna eller har en talang som ingen annan riktigt vet om. Vagå visa vem ni är och var er själva flickor... ni är älskade! Puss och kram/ Jennifer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0