Hälsingland resan: Midsommarafton 20 Juni 2008



På midsommarafton vaknade vi inte förän vid halv elva ungefär. Vi hoppade lite på deras studsmatta och pratade, sedan gick vi ut och plockade blommor till midsommarstången. Det var verkligen jättegulligt, för när det var dags att åka ner till stranden där alla firade midsommar blev alla i byn hämtade med traktor och vagn och åkte tillsammans ner till stranden, det var verkligen jättemysigt tycker jag =).

På stranden hjälptes alla till att klä stången och några hade bakat en jättelång rulltårta som vi fick äta efter att vi dansat runt midsommarstången. Det var faktiskt riktigt trevligt, jag har aldrig varit med på ett stort midsommarfirande så det var extra roligt p.g.a det också =).

Efteråt åkte vi tillbaka till huset och började med maten, det blev grillad lax och potatis,  jättemumsigt.
 
Efter maten fick vi för oss att vi skulle ta cyklarna ner till starnden för att bada, det var ganska kallt så vi skulle bada med kläderna på =). Det var verkligen jätte roligt, och jag kom faktiskt i först av alla! Jag som är en sådan badkruka, det var dökallt, men väldigt roligt. Älsklingen fick vi knuffa i för att han skulle komma i =).

På kvällen blev det fotboll igen och sedan satt vi "barn" uppe jättelänge och pratade och drack te. En jättemysig dag helt enkelt, den bästa midsommar jag haft på länge =)/ Jennifer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0